fredag 28. januar 2011

I januar.

I det siste har jeg hatt så mange gode matopplevelser, men grunnet årstiden og den medfølgende mangelen på lys når man setter seg til bords, har jeg ikke vært helt fornøyd med dokumenteringen av disse bordets gleder. Jeg vil allikevel gjerne få dele noen gastronomiske favorittøyeblikk fra januar 2011. De er på ingen måte kulinariske højdarer, men de får meg til å smile fordi de i tillegg til å være gode matminner, også er fine hverdagsøyeblikk. Ikke le når du ser at alle bildene inneholder ost. 

Denne måneden fant jeg endelig en pizzabunnoppskrift jeg virkelig trives med (bli ikke overrasket om den dukker opp her om litt). | Etter dåpen til lille Henry stakk vi innom en pub for å utbringe en aldri så liten skål. Og spise paprika fylt med fetaost. | Jeg var i London for å skaffe meg nytt og fancy biometrisk pass fra den norske ambassaden, og da benyttet jeg selvfølgelig muligheten til et besøk på Fernandez & Wells, drikke stumpy og kose meg helt alene med avis, chorizo og manchego i skjønn forening. | Den 24. januar ble Brendan 26 år, det ble behørig feiret med red velvet cake, ost, kjeks og portvin.

Ingen kommentarer: