fredag 12. juni 2009

Hagetidenes 4.

Jordbærstiklingen jeg "stjal" fra naboen ... Til nå har den produsert tre bær, hvorav to har mettet de lokale svarttrostene. Den tredje delte Brendan og jeg, og oppdaget at fruktkjøttet er helt hvitt. Markjordbær? (Fragaria vesca)
En slags kål (Brassica oleracea var. acephala), kalles kale på engelsk. Denne ble anskaffet på plantesalg på jobb, selv om "salg" er litt misvisende, da du bare ble oppfordret til å donere penger til RSPB.Mer rødbeter ... Brendan har store planer. Jeg har planer om å forsøke meg på sjokoladekake med rødbeter, det skal visst være en slager!
Basilikumstiklinger. Legg merke til de snertne føttene i flippflopper og sokker. Sånn går det når man er for mye i hagen. Vær advart. Oppe i venstre hjørne ser du en mynteplante, Mentha spicata.
Løvemunn (Antirrhinum spp), med bondebønner i bakgrunnen.
Fra venstre: Hjemmesnekret pyramide med Phaseolus coccineus, prydbønne; Pisum sativum, sukkerert; Vicia faba, bondebønne. I forkant figurerer en isboks med basilikumstiklinger og en rosa løvemunn. Helt nederst i høyre hjørne er en trebutt med Beta vulgaris var. conditiva, rødbete.
Ikke lat som du ikke ser babytomaten! Den er kanskje den organismen i hagen det knyttes høyest forhåpninger til. Tomatsort: Alicante. (Solanum lycopersicum)
Ved å lage en ølfelle for snegler skapte jeg uforvarende en gourmetrestaurant for frosk ... Brendan er veldig fornøyd. Jeg kan styre meg.Spinacia oleracea, spinat.
Staude uten navn ... Men den skal visst bli veldig stilig!

Ingen kommentarer: