onsdag 8. april 2009

Kaffetur til London.



Jeg startet dagen på Lantana i Fitzrovia, med avis, kaffe og eggerøre på surdeigsbrød. Maten var det beste, kaffen var god (etter britiske standarder), men ingen Stockfleths.


Deretter vandret jeg gjennom British Museum, tok litt bilder og fikk generelt litt nakkekink i Great Court, og avla et besøk i The London Review Bookshop og den tilhørende kaffebaren. Her var kaffen sterkere, men alt i alt stort sett på lik linje med kvaliteten hos Lantana. Stort pluss: Man får en gratis sjokolade- og bringebærkjeks med kaffen! Og den var ikke lite god heller! Strålende.



Etpar kvartaler lenger syd ligger Wild and Wood. Dette er en dedikert kaffebar, de har ikke noen disk engang, bare plass til kaffebaren, og som man ser på bildene, stiller de kakene rett i vinduskarmen. Er ikke helt sikker på hvor sunt det er, men kaffen var virkelig god! Den beste så langt.

Jeg klarte å motstå disse. Men det var nære på.

Siste kaffestopp for dagen ble Fernandez and Wells i Soho. Den beste kaffen, men på dette tidspunktet var jeg såpass shaky at jeg nok satte mindre pris på den enn jeg hadde gjort om den hadde vært den første jeg smakte ... Men dømmekraften var ikke helt ute av drift da, dette var helt klart turens ypperste kaffekopp. Her kan vi snakke Stockfleth-tendenser!

Jeg avsluttet denne kaffeorgien med lunsj på J + A Cafe i Clerkenwell, men på dette tidspunktet var jeg for koffeinruset til å huske å ta bilde. Jeg spiste en meget god salat med cheddar og ovnsbakte grønnsaker. Den var nam.

Ikke-kafferelaterte bilder fra turen kommer senere!

Lantana13 Charlotte Place, London, W1T 1SN

London Review Cake Shop 14 Bury Place, London, WC1A 2JL

Wild and Wood

1 New Oxford Street, London, WC1A 1BA

Fernandez and Wells73 Beak Street, London, W1F 9SR

J + A Cafe4 Sutton Lane, London, EC1M 5PU

PS: Jeg bestilte en flat white på alle stedene jeg besøkte i dag. Hvis du lurer på hva en flat white er, kan du lese om den her, det er helt klart min nye favorittkaffedrikk! En perfekt mellomting mellom latte og americano. Disse newzealanderne altså!

Ingen kommentarer: